Gatebukk – Hvordan velge riktig format og budskap

    Gatebukk utenfor butikk

    En tradisjonell måte å markedsføre seg og butikken sin på er ved hjelp av en gatebukk. Når konkurransen øker i byen gjelder det å bli sett og hørt. Få nye kunder inn i butikken med markedsføring rett på utsiden av butikkdøren. Det finnes ikke et bedre sted å påvirke potensielle kunder enn med en gatebukk som gjør at man vil gå inn!

    I forhold til mange andre markedsføringsmetoder er gatebukker en rimelig investering; enkle å plassere, skifte ut og tilpasse. Reklamer for kampanjer, tilbud, spesielle varer eller tjenester som frister kunden. Nå i påsketidene kanskje det kan være lurt å reklamere med noen påsketilbud.

    Hvordan velge den riktige gatebukken?

    Vi tilbyr mange forskjellige gatebukker i varierte størrelser. (Se gatebukker i nettbutikken vår her)

    Det du burde ha klart er hvor du skal bruke den som da kan gi deg en indikasjon på hvem størrelse gatebukken burde være. Om kundene går rett på utsiden av butikken holder det kanskje med en av de mindre størrelsene, men om du trenger mer oppmerksomhet fra litt lenger avstand kan vi anbefale en av de litt større størrelsene. Uansett hvilken størrelse man ender opp med er det budskapet på gatebukken som er det viktige. 

    Men uansett er responsen på gatebukken ut ifra budskapet du setter på den.

    Her kan våre dyktige grafiske designere hjelpe deg, eller du kan sende oss en trykklar PDF så ordner vi resten.

    Den mest solgte gatebukken i Norge er 50x70cm format, om man går for dette formatet burde du også tenke på om den skal stå ute eller inne. Det er ikke alltid at designet på gatebukken som du har blitt glad i passer til utendørsbruk. Da det finnes noen som er mer egnet ute, som ikke lekker vann eller blir tatt av vinden. Ta kontakt med oss så kan vi hjelpe deg ut ifra dine behov.

    Design på gatebukk

    En effektiv gatebukk tar hensyn til størrelser, luft og farger. Et riktig bruk av ulike elementer, kontraster og “whitespace” vil forvandle forbipasserende til kunder.

    Ved å bytte ut eller endre reklamen/budskapet ofte kan du kjøre A/B-tester. Dette gjør at du kan måle og se hvilken reklameplakat som gir deg best resultater, bytt gjerne også plasseringen på gatebukken om dette er mulig.

    Når det kommer til selve utførelsen av designet kommer dette an på tilbudet eller hva du ønsker å reklamere for. Her har vi også som nevnt tidligere dyktige designere som bistår deg fra ide til produkt.

    2019-04-29T14:14:26+02:00